GasztroGarázs

Hickory füstös marhaszegy a Monolithon...

2016. augusztus 04. - GasztroGarázs

Azzal kell kezdjem, hogy én még nem is akartam szegyet sütni. Mert ugyan eddig lenyűgözőnek bizonyultak a Monolith kamadó képességei, (libacomb és csülök), de még nem éreztem magam eléggé felkészültnek, hogy  egy viszonylag ismeretlen sütővel nekiugorjak egy marhaszegynek.

De másképp alakult, mint ahogy elképzeltem, így aztán múlt vasárnap hajnalban nekiláttam és megint nem csalódtunk...

_www5303_copy.jpg

Szóval, az történt, hogy vendégek jöttek vasárnap és akartam valami könnyen, gyorsan elkészíthetőt, ezért elmentem sertés oldalast venni. De ahogy beléptem a Metro hűtőházába, megláttam ezt az Angus szegyet, az utolsót....

img_1243_copy.jpg

Rögtön elvesztem. Ahogy ránéztem szinte könyörgött, hogy vigyem haza, és süssem meg. Nem akartam 12 órát sütni, úgyhogy visszatettem, de a szegy erősebb volt, újra megnéztem, majd visszaraktam és elmentem sertés oldalast nézni. A helyzetem tovább romlott, mert találtam egy kiváló oldalast egyben. Ott álltam a 4 fokban rövidgatyában a marhaszegy és a sertés oldalas között és pingvineztem egyiktől a másikig. Ez tartott vagy 5 percig, mikor megjelent egy vásárló és odament a polchoz ahol a szegy volt. Na, akkor úgy éreztem, hogyha nem kapom meg, akkor elszalasztok egy vissza nem térő alkalmat. Úgyhogy odaugrottam és felkaptam. Így dőlt el, hogy szegyet sütök vasárnap hajnalban. 

Még délután előkészítettem a sütőt a 12 órás sütésre, és a szegyet is a hajnali 3 órás kezdésre. Úgy kalkuláltam, hogy a 12 órás sütés 120C-on és 1 órás pihentetés után pont a legjobb formáját hozza a szegy, mire megérkeznek a vendégek. Raktam kb. 2-3kg Monolith faszenet a sütőbe, és letakarítottam a rácsot. 

img_8956.jpg

Majd kicsit megtrimmeltem a szegyet, levágtam a felesleges faggyút és kiálló részeket és visszaraktam a hűtőbe. 

 

img_1248_copy.jpg

img_1242_copy.jpg

Aztán jött a nehezebb rész: hajnali 2 órakor keltem és kivettem a szegyet a hűtőből, hogy melegedjen mire 3-kor felkerül a rácsra. Közben nagyszemű só és durvára darált bors 1:1 arányú keverékével megszórtam a húst.

img_1256_copy.jpg

Egy ponton, középen begyújtottam a már említett Looftligherel a faszenet és stabilizáltam a rács hőmérsékletet 120C-on. Majd felkerült a szegy, egy hőmérőt kapott a hús is, én meg a hordozható BBQ hőmérővel elmentem aludni. Persze az alvás elég felületesre sikerült, mert minden 30-60 percben adagoltam hickory füstölőfát. 

6 óra elteltével nyitottam ki először a Monolithot és ez a látvány fogadott. A felülete épp elkezdett száradni, ezért almalé és almaecet 80/20%-os keverékével kicsit megfújtam. 

_www5227_copy.jpg

Egy óra elteltével, tehát a sütés 7. órájában becsomagoltam sütőpapírba és újra meglocsoltam az almaleves keverékkel, majd visszakerült a rácsra. A Monolith-hoz még mindig nem kellett új faszenet adagolnom, tökéletesen tartotta a beállított 120C-ot. 

_www5251_copy.jpg

Két óra múlva, tehát 9 óra sütés után a maghőmérséklet elérte a 92C-ot 120C-os rácshőmérséklet mellett. Alig akartam elhinni, úgyhogy elzártam a minden nyílást a Monolith-on és hagytam még egy órát a sütővel együtt hűlni. Majd levettem, leöntöttük a a húslevet, amit összegyűlt és beraktam az előkészített hűtőládába, törölközőbe csomagolva. 

_www5263_copy.jpg

Egy óra pihentetés után felvágtam, és az eredmény magáért beszélt. Puha, omlós elképesztő ízű és textúrájú marhaszegyet sikerült sütnöm 10 óra alatt. Soha nem gondoltam volna, hogy ez ilyen egyszerű lesz, hála a Monolithnak és kiváló alapanyagnak. 

_www5278_copy.jpg

_www5284_copy.jpg

 

_www5287_copy.jpg_www5306_copy.jpg

_www5308_copy.jpg

_www5298_copy.jpg

Köretnek céklás bulgurt csináltunk, coleslaw-t, egy kis sült krumplit és a super dooper szószt. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrogarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr908927350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása