GasztroGarázs

Hogy kezdődött?

2015. május 30. - GasztroGarázs

Szerettem a sört. Nem különösebben, de azért jól esett nyáron, a melegben inni egy jó pohárral vagy kettővel. Majd amikor néhány éve elindult a kézműves sörök forradalma, számomra is kiderült, hogy mennyivel többet adhat egy "igazi" sör, mint egy kommersz, és egy kb. 1 évvel ezelőtt egy csendes őszi estén rájöttem, hogy sört akarok főzni. Fogalmam sem volt hol kezdjem, ezért feltúrtam a netet és vettem egy alapkészletet meg néhány konzerves sört. Ennek a próbálkozásnak elég nagy sikere volt a családban és a barátok között. Bár a konzerves sör még elég messze van a sörfőzéstől, nem adtam fel. Olvasgattam, bújtam a fórumokat, kérdezősködtem, aztán vettem egy nagy levegőt és tényleg elkezdtem sört főzni. 

Az első próbálkozásom egy müncheni félbarna volt, amihez minden hozzávalót egy csomagban lehet megkapni. Elővettem nagymamám piros lekvárfőző lábosát és nekiálltam. Iszonyú melós volt, a garázsban ősszel egy pb gázpalackra kapcsolt gázzsámolyon próbáltam a cefrét a megfelelő hőmérsékleten tartani az előírt ideig. De végül is sikerült kb. 15 liter sört főznöm. A végeredmény nem volt rossz, de azért a jó nem ilyen.

Viszont megfogadtam, hogy soha többet nem fogok lábosban sört főzni manuális módszerrel, mert nagyon macerás, én meg kényelmes vagyok. Ezért ismét a netet túrtam, egy olyan megoldást keresve, amivel automatizálni lehet a sörfőzést. Természetesen nem kellett feltalálni semmit, mert már előttem kitalálták a németek. Mégpedig a Speidel tartálygyártó a Braumeister sörfőző berendezést.

 

0929cb8f-d99d-426a-85aa-a17e00aa1241_469x565.jpg 

Ez egy automata eszköz, amivel jelentősen leegyszerűsödik a sörfőzés. Természetesen elég drága ahhoz, hogy ne tudjam megfizetni, ezért kénytelen voltam körbenézni, hogy lehetne a klónját beszerezni. Az interneten minden megtalálható és még annak az ellenkezője is, így lett nekem egy Braumeister-hez hasonló sörfőző berendezésem, ami annyiban különbözik az eredetitől, hogy nemzetközi koprodukcióban készült.

Ha te is szeretnél sört főzni, akkor először érdemes elolvasni a házi sörfőzésre vonatkozó szabályokat, amelyek itt elérhetők: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0300127.tv

Általánosságban annyit érdemes tudni, hogy az otthoni sörfőzés után nem kell adót fizetned, ha évente nem főzöl 1000 liternél többet és nem adod el.

Szóval ez egy adómentes, de a felszerelést tekintve nem kifejezetten olcsó hobbi, a saját sörödet inni viszont megfizethetetlen... 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrogarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr977047893

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása