GasztroGarázs

Szezonnyitó húsvéti borjúburger a grillen

2017. április 19. - GasztroGarázs

Szezonnyitás, na végre, itt a blogon is... Ugyan már volt néhány grillezés idén tavasszal, de poszt még nem készült egyikből sem, és mint tudjuk, ha nem teszed fel a fészbukra, akkor meg sem történt. Ezen most változtatunk, és egyúttal ünnepélyesen megnyitjuk a 2017-es grillszezont, nem is akármivel, hanem egy szuper mediterrán borjúburgerrel, amit a Tetovált Séf szakácskönyvéből már régen kinéztünk magunknak. Most Húsvétkor végre volt idő és volt is kinek megcsinálni. Húsz embert kellett megetetni, így a cél egy egyszerűen és rövid idő alatt elkészíthető gyors kaja volt, bár, mint kiderült, maga a sütés gyorsnak gyors, de az előkészületek sok időt igényelnek. Viszont a végeredmény valami elképesztően finom! 

_www0120_resize.jpg

A Nagyvárad téri sarki hentesről már megemlékeztem egy párszor, most is tőlük vettem burgerekhez szükséges 4 kg borjú lapockát, amit gyönyörűen megdaráltak és a kérésemre még tettek bele kb. 10%-nyi, vagyis 40 dkg marha faggyút. Így lett 22 húspogácsa, mindegyik kb. 20 dkg-os. 

img_1307.jpg

Aznap reggel a már jól bevált Monolith sütőből kivettem a hőterelő lemezt és direkt grillezésre készítettem elő. 

Először a szósznak álltam neki, amivel majd megkenjük a bucikat. Amikor a grill elérte a 200C akkor rápakoltam 4 nagy kaliforniai paprikát, és sütés után összeturmixoltam egy üveg passzírozott paradicsommal, 30 dkg szárított paradicsommal, egy maroknyi reszelt parmezánnal, bazsalikomlevéllel, kevés olivaolajjal és sóval. Így kész is lett a paradicsomos szósz.

_www0092_resize.jpg

A sóval-borssal befűszerezett húsgombócokból szép kis pogácsákat formáztam és mindkét oldalára egy szelet pancettát, vagyis olasz hasaalja szalonnát nyomkodtam. Aztán a beraktam a Monolithba 250-300 C-os faszénparázs fölé. 

_www0097_resize.jpg

Ilyen volt, mikor megfordítottam: 

_www0104_resize.jpg

Miután megsütöttem 80-90%-osra mindkét oldalt, tettem egy kb. 1 cm vastag gomolyasajt szeletet a húspogácsára.

_www0115_resize.jpg 

Ez csodálatosan ráolvadt a húsra, így már csak a bucikat kellett megpirítani, és jó vastagon megkenni a paradicsomos krémmel. 

_www0107_resize.jpg

És az összeállítás alulról felfelé, emelkedő számsorrendben: buci, szósz, salátalevél, húst a sajttal, rukkola, szósz, buciteteje

_www0111_resize.jpg

Ja, és még öntöttem rá egy kicsit a Sörfőző BBQ szószából, aminek a receptjét majd a legközelebbi posztban megosztom :) Ennyi, aztán kész is, lehet enni...

_www0120_resize.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrogarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr812432681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása