GasztroGarázs

Szuflé a grillen!!!

2015. június 01. - GasztroGarázs

Szuflé a grillen

Egy idő óta már gondolkodunk azon, hogy milyen édességet lehetne a grillen készíteni, mert a grillezős szakácskönyvek általában megragadnak a “süssünk barackot/almát/banánt és öntsük le valamivel” típusú édességeknél, mi viszont valami mást akartunk.

Szóval nézegettük a konyhaszekrényben, hogy milyen sütiforma lenne jó a rácsra, így bukkantunk a ritkán használt felfújtformákra, aztán mertünk nagyot álmodni….

szufle_5.jpg

Csokoládé-és túrófelfújt grillen

Rögtön kétféle szuflét terveztünk, hátha valamelyik sikerül is:)

Csokifelfújt

3 tojás

1,25 dl tejszín

5 dkg étcsokoládé (nekem nem volt ennyi, ezért kipótoltam tejcsokival)

3 dkg liszt

4 dkg cukor

Kislábast vettem elő. A lisztet és a cukrot egy habverővel csomómentesre kevertem tejszínnel, majd beletettem a csokit is, és szépen összeolvasztottam, besűrítettem majd hagytam, hogy kihűljön. Majd szétválasztottam a tojásokat, a sárgákat a csokis cuccba kevertem, a fehérjéket felvertem kemény habnak és egymásba forgattam. Ez így kész is.

szufle1.jpg

 

Túrófelfújt

3 tojás

10 dkg cukor

25 dkg túró

5 dkg liszt

3 evőkanál tejszín/tejföl/joghurt

1 citrom reszelt héja

valamilyen lekvár, ami épp van otthon

(Mink nem szeretjük a mazsolát, de aki igen, az tegyen bele azt is, de előtte áztassa meg rumban, vagy mondjuk pálinkában…)

A tojásokat szétválasztottam. A sárgákat, a cukrot, a túrót, a lisztet, a tejszínt és a reszelt citromhéjat összekevertem egy tálban. A fehérjéket felvertem kemény habnak és óvatosan beleforgattam a másik cuccba. Ez is kész.

Most jönnek a kerámiaformák. (Ha nincs ilyenetek, akkor jó lesz sima kerámia kávés/teáscsésze, elvileg az is bírja a meleget.)

A csokifelfújthoz kivajaztam és kristálycukorral szórtam meg a formákat. Ennek az a célja, hogy a cukor karamellizálódjon, hiszen tudományosan bizonyított tény, hogy ez mennyire jót tesz annak, aki majd kikanalazza a szuflét:)

A túrósnál viszont a vajazás után lisztezés jön, mert itt a végén ki akarjuk borítani egy tányérra a felfújtat, és leönteni a lekvárral.

szufle.jpg

 

Mivel nekünk hat formánk volt, így három túrós és három csokis felfújtat csináltunk. Viszont elég nagyok lettek, szóval ebből az adagból szerintem hat-hat szuflét is nyugodtan meg lehet sütni.

 

Feltettük a rácsra, rátettük a tetejét és izgultunk.

szufle_6.jpg

Mivel még nem csináltunk ilyet, ezért óvatosságból a parázsmentes “semmi” fölé tettük a formákat. A csokisak 20 perc múlva kész is lettek, de a túrósak nem sültek olyan  jól, ezért őket áttettük a parázs fölé. Itt még 10 percet sültek, amikor késznek ítéltük és levettük.

szufle3.jpg

szufle4.jpg

A formák nagyon forrók, tessék vigyázni, én megégettem a kezemet, de aztán ezek kárpótoltak.

szufle5.jpg

A tanulság pedig az, hogy nem szabad kicsit álmodni: amit meg lehet sütni a sütőben, azt a grillen is meg lehet próbálni, legfeljebb nem sikerül:)

De most nekünk sikerült! Éljen, éljen, szuflét sütöttünk a grillen!!!

szufle_5.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrogarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr207507486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása