GasztroGarázs

Marhaszegy LIVE....

2015. június 12. - GasztroGarázs

Elérkezett az idő! Elkészítem a BBQ csimborasszóját az első marhaszegyemet. Hogy izgalmasabb legyen, igyekszem élőben közvetíteni minden eseményt és fényképekkel dokumentálni mi történik. 

Holnapra kell készen lennie valamikor délutánra, nincs konkrét időpont meghatározva, egyenlőre csak annyi az irányelv, hogy 14 órát sütöm és 1 órát pihentetem. A rácshőmérséklet 105-110C és a maghőmérsékletnek a sütés végére el kell érnie a 93C-ot. 

A rub só+bors, ebben sincs nagy kívánalom, mert a Metro saját márkás nagy kiszerelésű borsa pont jó lesz, sónak meg valami, ami itthon van a szekrényben. 

A marhaszegyet a Mészársteak-től szereztem, amit eddig még sosem láttam élőben csak a youtube-on Franklin-nél , de mondjuk az pont nem így nézett ki mint amit én vettem. Úgyhogy azok a videók amik bemutatják mit kell levágni sütés előtt pont nem érnek semmit jelen pillanatban. Ezért egyszerűsítettem, ami kilógott levágtam mert úgyis megég. Aztán még kicsit vagdostam innen-onnan, és aztán késznek nyílvánítottam a trimmelést.

img_0503.jpg

17 óra 30 perc 

Előtte - Utána, találd meg a 12 különbséget a két képen :) 

img_0432.jpgimg_0437.jpg

 A marhaszegy visszakerült a hűtőbe a trimmelés után, és előkészítettem a Weber Smokey Mountain-t, hétköznapi nevén, az űrhajót. 

 18 óra 30 perc

Kész a sütő, megtöltöttem az alját brikettel, és beletettem néhány Hickory fahasábot amit NEM áztattam be vízbe.

A vizestálat kibéleltem alufóliával, azon egyszerű okból, hogy a végén könyebb legyen takarítani. 

img_0447.jpg

A begyújtás, úgy néz ki, hogy egy begyújtókéménnyi brikettet begyújtok és ha már izzik akkor rátöltöm a begyújtatlan brikettekre. Így majd szép lassan fog leégni és elvileg reggelig égni fog.

A begyújtás tervezett időpontja 22-23.00 óra. 

Addig iszok egy sört, mondjuk egy Flower Powert :) vagy valami Másikat...

 

20 óra 20 perc

img_0449.jpg

Ez a sör ami nem a Szegedi Vörös, de nemsokára többet megtudhattok róla, elöljáróban annyit, hogy SMaSH azaz Single Malt and Single Hop, egyféle malátából és egyféle komlóból készült....

 

23 óra 20 perc

Elkészítettem a rubot, kb 60% só és 40% bors, megszórtam vele a szegyet

img_0458.jpg

img_0459.jpg

Alágyújtottam a begyújtókéményben a brikettnek

img_0464.jpg

Majd köszöntem a helyi sün család egyik tagjának :) 

img_0467.jpg 

 

00 óra 10 perc

Elkészült a tűz, beöntöttem, a BBQ-ba, feltöltöttem a vizestálat forró vízzel és stabilizáltam kb 110-120C között a hőmérsékletet. 

img_0472.jpg

 

00 óra 40 perc

Rákerült a hús a rácsra, és mentem aludni.

img_0473.jpg

img_5045.jpg

 

 08 óra 40 perc

Az éjszaka kb 115-120C közötti rácshőmérséklet volt, ami reggelre 110C-ra csökkent. Most ránéztem a szegyre és a következő látvány fogadott 8 óra sütés után. 

img_0474.jpg

A maghőmérséklet szépen lassan emelkedik, most épp 82C, ráteszek még egy kis brikettet és egy kis Hickoryt, és folytatom a sütést. Mint kiderült brikett nem is kell rá, úgyhogy azt hanyagoltam. 

 

11 óra 00 perc

Kb 10 óra sütés után becsomagoltam sütőpapírba a szegyet és visszatettem a rácsra. A rácshőmérséklet 118C ebben a pillanatban. És úgy tűnik máshova, vagy épp rosszul szúrtam vissza a húshőmérőt, mert most épp 76C a maghőmérséklet. Majd megnézem ha lesz kedvem.... most szerzek egy hűtőládát.

img_0484.jpg

 

17 óra 10 perc 

Elérte a szegy a 93C-os maghőmérsékletet, leherült a rácsról, bebugyoláltam egy használaton kívüli ágyhuzatba sütőpapirostul és beleraktam egy hűtőládába. Most itt pihen egy órát. 

Már rettenetesen kíváncsi vagyok milyen lett.... maximum rendelünk pizzát....

img_0486.jpg

 

 19 óra 15 perc

Szenzációs lett!!!!!!!!!!!! Omlós, roppanós kéreggel, füstös ízzel...... köretnek majonézes káposzta salátát készítettünk.

img_0497.jpg

img_0498.jpg

img_0504.jpg

img_0503.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrogarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr97537652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása