GasztroGarázs

A nagy grillválasztó....

2016. május 24. - GasztroGarázs

Újra itt a grillszezon ennek a legbiztosabb jele, hogy a minden áruházban újra kikerülnek a polcra a tavaly ősszel elrakott grillek. Nagy újdonságot nem látni sehol, a barkács áruházak a szokásos belépőáras szortimentel és a méltán híres Weberrel indítják a szezont. Az előbbiért nem éri meg pénzt adni, az utóbbiért meg nem biztos, hogy akarsz annyi pénzt adni. Akkor most mi legyen??? 

Ez a kérdés merült fel bennem mikor elkezdtem jobban beleásni magam a kínálatba, és belefutottam ebbe a grillbe:

outdoorchef.jpg

Outdoorchef Chelsea 570C 

Ő az új fiú a grundon, akiről már messziről látszik, hogy érdemes lesz odafigyelni rá, mert tud pár új trükköt. Első körben a minősége a mérete és az ára amitől kikerülhetelenné válik ha éppen grillvásárláson gondolkozol.

Kicsit jobban megnézve a Weber minőségét hozza. A sütőtér lemezvastagsága megegyezik, a zománcozás hibátlan, de ezt majd az idő eldönti, a többi alkatrész is kiváló minőségben porfestve vagy rozsdamentesen érkezik egy méretes dobozban ami tartalmazza a felhajtható grillrácsot, hamu gyűjő edényt, hőmérőt, és az eszköztartó kampót és egy hőterelő lemezt folyadéktartó edénnyel (erről majd később még szó lesz) is!

Mérete: 54cm-es a rácsmérete, úgyhogy ez a nagyobbik grill! 

Ára: 64.699Ft (ugyanez a méret Weberben 100.000Ft fölött van) 

outdoorchef_1.jpg

 Összerakni kb fél órámba telt + egy olaszrizling fröccsbe, a használati útmutatóból és a csavar szortimentből elég egyszerűen minden szaktudás nélkül össze lehet legózni. Itt szeretném megjegyezni, hogy óriási plusz pont a tervezőknek a csavarok szállításáért. Ritkán találkozni ennyire felhasználóbarát megoldással. 

outdoorchef_2.jpg

A grillnek van egy új fejlesztése amivel még nem találkoztam sehol, érdekes gondolat a gyártó részéről, hogy készítettek egy ráccsal együtt forgatható hőterelő lemezt amivel egy mozdulattal tudok direkt vagy indirekt grillezni. Az egész grillnek ez a legérdekesebb része, nagyon kíváncsi vagyok, hogy működik a gyakorlatban, ezért egy hoszabb tesztelési perióduson keresztül vallatom a grillt az erőségeiről és a hiányosságairól. 

outdoorchef_4.jpg

outdoorchef_5.jpg

 

Az első tapasztalatok alapján ahol csak egy sima http://gasztrogarazs.blog.hu/2015/05/22/tarja_haverok_sor  volt porondon és egy kis rák :) abszolút meggyőző volt a grill működése, a hömérséklet kiválóan szabályozható és praktikus megoldásaival megkönnyíti a grillezést.

Mivel a tarját direkt tűzön grilleztem ezért a hővédő lemez fölötti részen lényegesen alacsonyabb volt a hőmérséklet, ezért kiválóan alkalmas volt a melegentartó funció betöltésére. Mivel kb 1kg húst sütötem, így óriási előny volt, hogy amikor elkészült a direkt hő fölött az a 5-6 szelet csak kiraktam oldalra a hővédő lemez fölé és úgy tartotta melegen a már kész húsokat, hogy nem száradtak ki, és egyszerre tudtam az asztalra tenni az összes grilltarját és csirkét. 

Erre nem számítottam, amikor a hővédő lemez használati utasítását olvastam, így óriási meglepetés volt mikor a gyakorlatban rájöttem a hővédő lemez ilyesfajta működésére. Engem lenyűgözött egy az egyszerűségében zseniális funkció, így kíváncsi vagyok, milyen ilyen lesz a pizza és az alacsony hőmérséklet tartományban készített BBQ sertés oldalas a grillen. 

A tesztet nemsokára folytatjuk. 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrogarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr398742270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása