GasztroGarázs

Itt az eper szezon, tele van a ….

2015. június 09. - GasztroGarázs

Az eper szezonnal van tele az összes női magazin. Ilyenkor gondolom a gasztro rovatok szerkesztői megnyitják a gépükön az epres mappát, így bekerülhet a 23.-24. oldalra a tavalyi, meg a tavalyelőtti és az azelőtti epercharlotte, meg az epres kiskosárkák és a csokiba mártott eper is. Nincs is ezzel baj. Már mindent megsütött valaki egyszer és a legjobb sütit is unják valahol.

Ezért én most félretettem az aktuális magazint, és a nagy melegre való tekintettel úgy döntöttem, hogy nem is sütök semmit.

Poszt vége.  Köszi, hogy elolvastátok, Nézzetek be legközelebb is!

Na jó, nem sütöttem, hanem hűtöttem:)

img_5099_copy.jpg

Epres-cseresznyés parfé mentával

Hozzávalók:

  • 20 dkg eper
  • 20 dkg cseresznye
  • 1 zacskó habtejszín (2,5 dl)
  • 1 doboz joghurt
  • 1 doboz tejföl
  • porcukor vagy édesítő ízlés szerint
  • menta, citromfű
  • reszelt citromhéj

A tejszínt felvertem habnak, beletettem a joghurtot és a tejfölt is. Azért használtam tejfölt is, mert nem volt otthon két doboz joghurt:) A joghurtot egyébként le kellett volna csepegtetni egy sűrű szövésű anyagon, hogy sűrű és krémes legyen, de ehhez nem volt kedvem, meg időm se kivárni, ezért éppen kapóra jött a tejföl, ami ugye alapból krémesebb és sűrűbb.

Az epret megtisztítottam, felvágtam, a cseresznyét kimagoztam és összeturmixoltam őket.

img_5019_copy.jpg

img_5021_copy_1.jpg

img_5026_copy_1.jpg

Aztán összekevertem a tejszínes cuccal. Kóstoltam, tettem bele cukrot, jó néhány kanállal, majd beleszórtam a kicsire aprított mentát és citromfüvet. Belereszeltem egy citrom héját is.

Négy kis formát és egy őzgerincet töltöttem meg, aztán ment a mélyhűtőbe.

img_5032_copy_1.jpg

Délelőtt 11 óra körül készült, délután fél négy körülre a kicsi formák már jól kifagytak, lehetett enni.

img_5094_copy.jpg

Nincs tanulság?

De van. Ha meleg van, hideget kell enni. Ha meleg van és ráadásul eper szezon van, akkor epres hideget kell enni. Női magazint meg nem kell venni.

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrogarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr407525634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása