GasztroGarázs

Toszkána, te édes!

2015. május 26. - GasztroGarázs

Az úgy volt, az idén Húsvétkor Toszkánába vert minket az élet, ahol egy 86 éves néni, Donna Bruna szomszédságában laktunk egy hétig. Csak filmekben létező cuki nénit kell elképzelni, aki hosszasan beszélt hozzánk olaszul minden reggel, amikor találkoztunk, beinvitált a lakásába, megmutatta az unokái fényképeit és magyarázott a Húsvéti körmenetről is. Mi lelkesen bólogattunk, mert csak kicsit értünk olaszul, de ez őt cseppet sem zavarta. Aztán egyik este egy tálca sütit nyomott a kezünkbe, mi pedig befaltuk az utolsó morzsáig olyan jó volt. Másnap tettem egy kísérletet, hogy megtudjam a receptet, bár nem fűztem hozzá sok reményt, hogy meg is értem olaszul, de kiderült, hogy ez az egész sütés milyen nemzetközi. A néni rögtön levágta, hogy mit akarok, behívott a konyhába, minden hozzávalót megmutatott és elmagyarázta mit kell csinálni.

kuglof_1pdf.jpg

Szóval megtanultam a kefires, bögrés süti olasz megfelelőjét.

Aztán most itthon végre megsütöttük családilag, mert egy esős délután igény támadt az édesre.

Donna Bruna kuglófja

Ebben a receptben az a jó, hogy mindent a joghurtospohárral lehet kimérni, így nem kell mérleg.

 Hozzávalók:

  • 2 kis poharas joghurt (lehet sima, de gyümölcsös is, Bruna néni barackos joghurtot használt, én meg kefirt, mert az volt otthon)
  • 1 joghurtospohár olaj
  • 2 joghurtospohár cukor, használhatunk nyírfacukrot is, de minek:)
  • 4 tojás
  • 4 joghurtospohár liszt
  • 1/2 csomag sütőpor
  • csipet só
  • 10-15 dkg valamilyen gyümölcs (Bruna néni sütijében vékonyra szeletelt, hámozott alma volt, nekem most eper volt otthon)
  • lehet dúsítani dióval, mandulával vagy pl. 5dkg kicsire vágott étcsokival, mint ahogy én is tettem

Amit csinálni kell:

A sütőt beállítjuk 180 fokra. Amíg melegszik, kész lesz a tészta. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéből habot kell verni egy csipet sóval. A sárgáját kikeverjük a cukorral, a joghurttal és az olajjal. Belekeverjük a lisztet és a sütőport, (én itt tettem bele az apróra vágott csokit is) aztán beleforgatjuk a tojáshabot.  

Bruna néni egy speckó koszorúformában sütötte meg, én most kuglófnak csináltam, de igazából sima tepsi is jó, vagy kerek forma, ami van. Ha nem szilikon, akkor ki kell vajazni, lisztezni vagy sütőpapírt tenni alá.

A tetejére rádobáltam a négybe vágott epreket, aztán a be a sütőbe 40 percre. A kuglóf formában lassabban sül, mint a sima tepsiben.

A végén még 5 dkg csokit felolvasztottam egy kis tejjel és porcukorral a mikróban és a kész süti tetejére öntöttem.

Ilyen lett kívülről.

kuglof_1pdf.jpg

Ilyen volt belülről.

kuglof.jpg

És az elmaradhatatlan tanulság: érdemes 86 éves olasz nénikre hallgatni, mert tudják a tutit.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrogarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr437490960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása