GasztroGarázs

(Majdnem) vega előétel Korfuról...

2016. augusztus 18. - GasztroGarázs

Néhány hete Korfun jártunk, ahol a sziget egyik legjobb vendéglőjébe, a The Village Tavernába tévedtünk be. A barátságos, családias légkör (meg tulajdonos Nikos törkölypálinkája) nagyon megfogott minket, és  persze a kaják is szuperek voltak. Az egyik kedvencünk a saganaki, vagyis a sült sajt volt, amit itt fokhagymás pirítós kenyérrel és fetás "lecsóval" készítettek el. Hát persze, hogy a Monolithon is meg kellett csinálni.... (persze nem bírtuk ki hús nélkül, kellett sütni hozzá egy kis kolbászt is...) 

img_9111.jpg

 

Először a lecsónak érdemes nekiállni, ezt én még a vendégvárást megelőző este megcsináltam:

  • olívaolajon megdinszteltem a hagymát
  • beletettem a csikokra vágott paprikát, majd amikor levet eresztett, akkor paradicsomot is (meg is hámozhattam volna, de nem volt kedvem).
  • sóztam-borsoztam, majd rotyogtattam lassú tűzön kb. 1 órát

A vendégek érkezésekor begyújtottam a Monolitba, ezután a vastag grill fóliából hat batyut készítettem: belelapátoltam mindegyikbe egy adag lecsót, dobtam mellé egy megroppantott gerezd fokhagymát és egy szelet feta sajtot.  A batyukat felraktam a grillre 200-250C-os rácshőmérsékletnél, 15-20 percre.  Muszáj volt egy kis kolbászt is sütni, na...

img_9094.jpg

Olyan sajtot, mint amit Korfun ettünk, sajnos nem lehet itthon kapni, de már előre jól kikérdeztük a taverna séfjét,( Vaso-t, a tulajdonos feleségét) aki szerint a gouda is megteszi, úgyhogy ezt választottuk. A szeletekre vágott sajtot tojásban és zsemlemorzsában megforgattuk és egy serpenyőben kevés olajban kisütöttük, majd felkentük a grillen megpirított, majd megfokhagymázott kenyérre...

img_9105.jpg

A végén pedig rálapátoltuk a fetával és fokhagymával összerottyantot lecsót. 

img_9103.jpg

img_1045.jpg

Köszönjük Nikos, Vaso, Katia, Stelios és Ioanna! Még visszatérünk! 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gasztrogarazs.blog.hu/api/trackback/id/tr1710414372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása